Animacja produktowa to potężne narzędzie w arsenale każdej marki, które pragnie skutecznie reklamować i promować swoje nowe pozycje, zarówno produkty, jak i usługi. Istnieją różne typy animacji, które można wykorzystać w tym celu, ale jednym z najbardziej efektywnych jest animacja 3D. Dlaczego? Ponieważ jest w stanie doskonale pokazać zastosowanie, zalety, sposób korzystania czy elementy charakterystyczne produktu, jednocześnie omawiając je za pomocą lektora lub napisów.
Fujitsu, globalny gigant technologiczny, zrozumiał tę wartość i zastosował animację 3D w celu prezentacji swoich klimatyzatorów. W trakcie tej animacji, napisy na ekranie sygnalizują najważniejsze funkcje i elementy urządzenia, co stanowi istotne wsparcie dla klienta. Animacja 3D pozwala na pełne i dynamiczne przedstawienie produktu, czego nie jest w stanie osiągnąć ani zdjęcie, ani tradycyjna grafika.
Celem takiej animacji jest przede wszystkim promocja konkretnego produktu, ale jej wpływ rozciąga się dalej – promuje również markę jako całość. Przez pryzmat właśnie takich materiałów multimedialnych, klienci wyrabiają sobie opinię o konkretnej marce. Animacja 3D, zwłaszcza kiedy jest ciekawie skonstruowana i wysokiej jakości, pozwala na budowanie i wzmacnianie wizerunku marki.
Nie bez znaczenia jest także zastosowanie animacji 3D. Doskonale sprawdza się jako materiał na targi, media społecznościowe, podczas spotkań branżowych czy biznesowych. Ciekawa, krótka, konkretna i dobrej jakości animacja może stanowić ostateczny bodziec do skorzystania z oferty firmy, przekształcając potencjalnych klientów w realnych nabywców.
W przypadku Fujitsu, animacja 3D nie tylko pokazuje działanie klimatyzatorów, ale także podnosi jakość produktu w oczach klienta. Taki klient czuje się zaopiekowany i dobrze poinformowany – a to może być decydujące dla jego decyzji o zakupie. Ostatecznie, odpowiednio zaprojektowana i przejrzysta animacja 3D jest nie tylko ciekawym i zauważalnym materiałem promocyjnym – jest także efektywnym narzędziem budowania relacji z klientami i wzmacniania wizerunku marki.